Monday, April 02, 2007

ALHAMDULILLAH

Syukur ke hadarat illahi saya selamat kembali ke tanah air. Terima kasih kepada yang tak putus menghantar sms memberi sokongan terutama ketika business kita mengalami tsunami kecil. Tak kurang juga ramai yang mengutuk dalam forum online. Saya anggapkan ini semua sebagai rempah ratus dalam perniagaan.

Memetik kata key leader dari Sarawak masa dapat bonus sorang pun tak sms ucap terima kasih tapi bila ada masalah sikit ada yg datang maki-maki dan marah-marah.

Komen saya mudah sahaja, dari awal kita dah maklumkan kita terlibat dengan offshore investment yang berpengkalan di luar Malaysia sudah pasti ada RISIKOnya dan apa yang berlaku ini adalah RISIKOnya.

Antara RISIKOnya adalah :

1. Website boleh hilang2 bila-bila (Sehingga hari ini belum berlaku)
2. Halangan dari pihak berkuasa tempatan

Kalau kita lihat kebelakangan ini pelbagai pendedahan demi pendedahan tentang keburukan online investment terutama investment yang memberi pulangan HARIAN. Fenomena ini sudah pasti akan memberi kesan kepada SC kerana bagi sesetengah orang dia mengkelasifgikasikan semuanya sama sahaja.

Dalam pengalaman saya berniaga online dah bertahun-tahun bersedia laa untuk menerima kutukan dari rakan-rakan niaga yang dulu bersama kita tetapi akan meninggalkan kita bila berlaku sesuatu yang buruk. Mind set majoriti dari kita PERNIAGAAN itu mesti untung sahaja...jika rugi makna kena TIPU.

SAYA DAH LAMA BERSEDIA.

Saya masih yakin dengan SC....bagaimana dengan ANDA????